جهت دریافت مشاوره و راهنمایی از طریق شماره تماس 45128-021 با کارشناسان ما در تماس باشید.

مجله گردشگری | قوانین عجیب و غریب در سراسر جهان که شما را متحیر می کند

قوانین عجیب و غریب در سراسر جهان که شما را متحیر می کند

قبل از اینکه چمدان‌های خود را ببندید و برای یک سفر آماده حرکت شوید، باید از قوانین مقصد سفر خود مطلع شوید. قوانین، مقررات و فرهنگ در هر کشور متفاوت است. با این حال، برخی از مقاصد سفر از قوانین عجیبی پیروی می کنند که قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. برای اینکه نشان دهیم این قوانین چقدر غیرعادی هستند، بیایید نگاهی به برخی از این قوانین عجیب و غریب در سراسر جهان که شما را متحیر می کند، بیندازیم.

do-not-chew-gum-in-singapore

در سنگاپور آدامس نجوید! 


جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است. طبق قانون این کشور، چون آدامس باعث آسیب رساندن به محیط زیست می‌شود و سال ها طول می کشد تا تجزیه شود ; فروش، همراه داشتن و استفاده از آدامس‌ها از سال 1992 ممنوع شده است. هر کسی که در حال فروش یا جویدن آدامس باشد در اولین تخلف باید جریمه هنگفتی معادل 500 تا 1000 دلار آمریکا بپردازد.(در صورت تکرار جرم این جریمه به 2000 دلار می رسد.) با این حال، از سال 2004، استثنایی برای آدامس های درمانی، دندانپزشکی و نیکوتینی وجود دارد که می توان آنها را از پزشک یا داروساز ثبت شده خریداری کرد.

do-not-step-on-the-local-currency-of-thailand

پا روی ارز محلی تایلند نزار!


 بر اساس قانون سختگیرانه lèse-majesté  که در سال 1908 معرفی شد و یکی از قدیمی ترین قوانین در تایلند است، توهین و هتک حرمت به چهره خانواده سلطنتی در تایلند غیرقانونی است. از این رو در تور تایلند و سفر به این کشور توجه داشته باشید بر روی ارز محلی تایلند پا نگذارید زیرا بی احترامی به پادشاه تلقی می‌شود چرا که چهره پادشاه بر روی تمام ارزهای تایلند دیده می شود و ممکن است با مجازات زندان روبه رو شوید.

your-cannot-flash-me-after

شستشوی توالت بعد از ساعت 10 شب در سوئیس آلودگی صوتی محسوب می شود!


کشیدن سیفون بعد از ساعت 10 شب در سوئیس غیر قانونی است. اگرچه عجیب به نظر می رسد، اما چنین قانونی در سرزمین سرد و برفی سوئیس وجود دارد و شستن توالت بین ساعت 10 شب تا 7 صبح در آنجا آلودگی صوتی محسوب می شود، و مردم از این عمل اجتناب می کنند. 

buddha-tattoo-

خالکوبی و سلفی در مقابل بت های بودا ممنوع!


در سریلانکا سلفی گرفتن در مقابل مجسمه های بودا یا داشتن خالکوبی بودا ممنوع است. این یک جرم بسیار جدی در این کشور تلقی و به عنوان بدرفتاری با تصاویر بودایی در نظر گرفته می شود. در این راستا دولت این کشور از ورود چند گردشگر به دلیل داشتن خالکوبی‌های بودا جلوگیری کرده است. بهترین کار این است که خالکوبی های خود را بپوشانید و یا در سفر به این کشور تجدید نظر کنید.

do-not-feed-the-pigeons-in-venice

در ونیز به کبوترها غذا ندهید


این قانون، تلاشی برای کنترل تعداد فزاینده پرندگانی است که عامل انتشار کثیفی و تخریب بناهای تاریخی شهر هستند. پس در هنگام بازدید از ونیز ایتالیا، سعی کنید به کبوترها غذا ندهید. زیرا وجود جمعیت زیاد کبوترها در نزدیکی جاذبه های توریستی اصلی مانند کلیسای جامع سیه نا، میدان سنت مارک و دوومو میلان، باعث بروز مشکل و آسیب دیدن بناهای تاریخی می شود. بنابراین، افرادی که به کبوترها غذا می‌دهند، طبق گفته دولت ایتالیا تا 700 یورو جریمه می‌شوند. 

electronic-cigarettes-and-pipes-are-prohibited-in-thailand

 سیگارهای الکترونیکی  و پیپ در تایلند ممنوع است!


سیگارهای الکترونیکی در تایلند غیرقانونی هستند. در حالی که سیگارهای الکترونیکی یا پیپ ها در سراسر جهان به عنوان راهی برای کمک به ترک سیگار استفاده می‌شوند، مسافرانی که به تایلند می‌آیند باید بدانند که این دستگاه‌ها در کشور پادشاهی تایلند غیرقانونی هستند. افراد با حمل این اشیا متحمل جریمه خواهند شد و در برخی موارد نیز ممکن است زندانی شوند.

برای مطالعه راهنمای سفر به تایلند کلیک کنید.

 brushing-your-teeth-more-than-twice-is-prohibited-in-russia

مسواک زدن بیش از دوبار در روسیه ممنوع است


در حالی که چندین منبع گزارش می دهند که مسواک زدن بیش از دو بار در روز در روسیه غیرقانونی است، هیچ اطلاعاتی در مورد منشا این قانون عجیب وجود ندارد، اگرچه برخی حدس می زنند که ممکن است این قانون جهت مراقبت های دندانپزشکی مدرن وضع شده باشد.

برای مشاهده نرخ و رزرو تورهای روسیه کلیک کنید.

ancient-greece

پوشیدن کفش پاشنه بلند در یونان 


در یونان، پوشیدن کفش های پاشنه بلند در هنگام گشت و گذار در آثار باستانی مانند پارتنون و آکروپولیس در آتن یا هر مکان تاریخی دیگری غیرقانونی است. این قانون به دلیل نگرانی از اینکه پاشنه‌ها باعث خراشیدگی و آسیب دیدن سنگ‌ها می‌شوند، ایجاد شد.

forgetting-your-spouses-birthday-in-samoa

در ساموآ روز تولد همسرت فراموش کنی به زندان میری!


فراموش کردن روز تولد همسرتان در ساموآی اقیانوسیه ممکن است منجر به حبس شود. طبق قانون ساموآ، اگر شوهر به طور تصادفی روز تولد همسرش را فراموش کرده باشد، و زن این مورد را به پلیس شکایت کند، ممکن است شوهر به زندان برود.

 

captcha

مطالب مرتبط